Spolupráce s Podporujeme české autory a nová recenze na Pulsar

08.05.2017 12:07

Jelikož celkem pravidelně sleduji brokiloní fb stránky, nemohl jsem přehlédnout, že pro mého nakladatele Roberta Pilcha recenzují knihy blogerky skrývající se pod tajemně znějícími přezdívkami Chensie a Wish z blogu Svět mezi řádky. O něco později jsem se dozvěděl, že společně začaly pracovat na projektu Podporujeme české autory, který mi byl od začátku sympatický, protože my, čeští autoři, fakticky potřebujeme v záplavě zahraniční literatury, která se objevuje na pultech knihkupectví, podpořit, abychom se v ní neutopili. Úmysl je to chvályhodný, obě si toho vzaly na bedra skutečně hodně a mají za to můj obdiv.

Já se přiznávám (a stydím se za to), že ač sám český autor, měl jsem za to, že české knihy nejsou příliš kvalitní a četl jsem raději romány zahraničních autorů. Až posledních pár let jsem se pustil i do českých spisovatelů a musím přiznat, že jsem se zmýlil. A dost. A ono taky některé zahraniční knihy, které se k nám dostanou (sic jsou prezentovány jako bestsellery), zas podle mého skromného názoru takovými bestsellery nejsou. Jeden příklad za všechny - Let 305 od A. G. Riddlea. Takže já sám coby čtenář se nechávám projektem inspirovat a určitě se zase do nějaké české knihy také vbrzku zakousnu :-).

Projekt blogerek Chensie a Wish je primárně zaměřený na podporu začínajících českých autorů (já si taky pořád připadám jak na začátku, ale po deseti letech a osmi vydaných knihách už asi budu zkušený mazák :-)), ale když jsem zjistil, že se ho účastní i autoři zkušení (například má kolegyně z Alpressu Hana Hindráková), neváhal jsem a Chensie a Wish jsem oslovil s tím, zda by nezrecenzovaly mé dobrodružné thrillery, které se v přehršli zahraniční konkurence ztrácejí. A nebyl jsem zdaleka jediný autor, který se počátkem roku na obě blogerky obrátil, protože se jim samotný projekt rozjel natolik, že k němu musely přizvat i další blogerky. Navíc aby měly stále co číst, poslal jsem jim i své space opery :-).

Takže se, milí čtenáři, do budoucna můžete těšit na recenze mých dobrodružných thrillerů ze série "Scott & Rogers", kterých se ujala nová posila projektu Podporujeme české autory, blogerka The Mellory z blogu Srdce knih, a na recenze mých space oper z cyklu "Vesmírná asociace", do nichž se pustila Chensie. První díl, Světlo pulsaru, právě dočetla a vy si můžete její recenzi, která mi udělala ohromnou radost, přečíst zde.

No a já přeji projektu Podporujeme české autory, ať se mu daří i nadále a držím palce při prosazování nás českých autorů!

Zpět

Vyhledávání